Kirkkovaltuusto hyväksyi ensi vuoden budjetin ja kirkkoremontin avustushakemuksen

Viitasaaren kirkkovaltuusto kokoontui vuoden viimeiseen kokoukseen joulun alla. Tavallista hiljaisempi kokous hyväksyi mm. vuoden 2021 toimintasuunnitelman ja talousarvion sekä taloussuunnitelman vuosille 2022 ja 2023. Harvinaisen vähäpuheinen valtuusto hyväksyi myös kirkon korjauksen hankesuunnitelman ja päätti jättää kirkon korjauksen rahoitusavustuksen hakemuksen Kirkkohallitukselle vuoden 2020 loppuun mennessä.

Kirkkovaltuusto hyväksyi myös olennaiset muutokset osana kirkon korjaussuunnitelmaa ja merkitsi tiedoksi Museoviraston puoltavan lausunnon. Lisäksi valtuusto hyväksyi olennaisena muutoksena uuden huoltorakennuksen rakentamisen kirkkopihaan.

Yhtenä asiana kokouksessa oli uuden sopimuksen hyväksyminen Lapuan hiippakunnan alueellisesta keskusrekisteristä. Viitasaari on ollut siinä jo mukana, nyt hyväksyttiin Alavuden seurakunnan jäsenyys siinä vuoden 2021 alusta ja Vimpelin ja Ähtärin seurakuntien jäsenyys vuoden 2022 alusta.

Kokous oli ensimmäinen suorana seurakunnan Facebook-sivun ja kotisivun kautta lähetetty kokous. Läsnäolijat istuivat turvaetäisyyksillä toisistaan ja käyttivät pääosin suu-nenäsuojusta pandemian aiheuttaman tilanteen vuoksi.

Kokousasiat ovat tarkemmin selvitetty kirkkovaltuuston kokouspöytäkirjasta, joka löytyy tätä linkkiä klikatenLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Wed Dec 30 17:07:40 EET 2020