Viitasaaren rovastikunta olisi käyttökelpoinen nimi

Viitasaaren seurakunta on sitä mieltä, että Pohjoisen Keski-Suomen rovastikunta voi jatkaa jatkossakin nykyisellä nimellään, mutta Viitasaaren rovastikunta olisi myös oikein käyttökelpoinen nimi. Rovastikunta aiotaan laajentaa kymmenen seurakunnan kokoiseksi.

Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli on muuttamassa rovastikuntajakoa. Pohjoisen Keski-Suomen rovastikunnan osalta muutos lisäisi Laukaan, Konneveden ja Hankasalmen seurakunnat tähän rovastikuntaan, kun ne nyt ovat Jyväskylän rovastikuntaa. Tuomiokapituli on pyytänyt siirroista ja rovastikuntien nimistä lausuntoa seurakunnilta.

Kirkkoneuvosto päätti lausunnostaan kokouksessaan tammikuun lopulla. Nimiasian lisäksi lausunnossa sanotaan, että rovastikunta voi laajentua kolmella seurakunnalla.

Kirkkoherra Antti Hiltunen muistuttaa pöytäkirjan ulkopuolelta, että Viitasaaren rovastikunta on ollut olemassa, joten tälle nimelle olisi historiallisia perusteita.

Kirkon rakennustoiminnassa jatkaa tuttu kuusikko

Kirkon peruskorjausta ja kirkonmäen huoltorakennuksen suunnittelua varten on perustettu jo aiemmin rakennustoimikunta, jossa ovat olleet kirkkoneuvoston nimeäminä edustajina Marjatta Ruuska, Juhani Halonen ja Eero Pulkkinen. Kirkkoneuvosto päätti, että he jatkavat tehtävässään edelleen. Lisäksi rakennustoimikuntaan kuuluvat kirkkoherra, kiinteistöpäällikkö ja talouspäällikkö.

Tukiryhmät kaksivuotiskaudeksi

Kirkkoneuvosto nimesi eri työalojen tukiryhmät vuosiksi 2021-22.

Jumalanpalveluselämän tukiryhmä: Anja Nikamaa, Raija Kuronen, Eero Pulkkinen, Paula Karhu, Ritva Muittari, Elina Räsänen, Arvo Pietiläinen, Terttu Mykkänen, Tuula Saaranen, Juha Summala, siht., Antti Hiltunen, (Anna Karjalainen), (Seija Ruuska).

Musiikin tukiryhmä: Päivi Vuorio, Jukka Puustinen, Riitta Kotisara, Raija Toiviainen, Vilma Ojanperä, Anna Pappinen, Seija Puttonen, Anna Karjalainen, siht. (Antti Hiltunen).

Varhaiskasvatuksen tukiryhmä: Jaana Hyppönen, Terhi Mehto, Iina Mehto, Suvi Liimatainen, Markus Vuorio, Sari Hakonen, Anu Pasanen, Sari Toikkanen, siht., Juha Summala.

Koululais- ja nuorisotyön tukiryhmä: Marika Kellokangas, Noora Hakalehto, Tiina Vuorio, Katja Tahvanainen, Antti Hämäläinen, Riina Palonen, Maija Kokkoniemi, Heidi Syvänen, siht., Alpo Syvänen, Juha Summala.

Diakonian tukiryhmä: Pirkko Hämäläinen, Tuija Siltanen, Marjaana Kotilainen, Anu Paananen, Marja Puustinen, Ritva Muittari, Taina Salmela, Anneli Palonen, siht., Ansa Litendahl, Antti Hiltunen, (Heidi Syvänen).

Lähetyksen ja kansainvälisen vastuun tukiryhmä: Saara Wellacott, Irma Heikkinen, Aapo Kokkoniemi, Tuulikki Hämäläinen, Sari Raitio, Alpo Syvänen, siht., Antti Hiltunen.

Viestinnän tukiryhmä: Minna Palosaari, Päivi Leivonen-Majaniemi, Eero Pulkkinen, Tuija Siidorow, siht., Antti Hiltunen.

Kirkkoneuvoston kokousten pöytäkirjat löydät klikkaamalla tätä linkkiä.

2021-02-02 12:31:00.0