Henkilörajoitus muuttuu vapulta

Korona-pandemiasta johtuvat rajoitukset muuttuvat vapusta alkaen. Viitasaaren seurakunnassa tämä tarkoittaa sitä, että esimerkiksi jumalanpalveluksiin ja kirkollisiin toimituksiin voi osallistua 1.-16. toukokuuta 20 ihmistä.

20 henkilöä mahtuu hyvin useimpiin seurakunnan tiloihin, esimerkiksi kirkkoon, kappeliin ja seurakuntatalon molempiin saleihin. Sen sijaan Miekkarinteen kerhohuone, Takatasku ja Lummeniemen sauna ovat pienempiä tiloja, ja niissä seurakunta pitää vielä rajana 10 henkilöä varmistaakseen, että hygienia- ja turvallisuusohjeita voidaan noudattaa.

Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto kieltää kaikki sisä- ja ulkotiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset, mutta mm. Keski-Suomen sairaanhoitopiirien kuntien alueella voidaan järjestää korkeintaan 20 henkilön kokoontumisia, jos niissä noudatetaan annettuja hygienia- ja turvallisuusohjeita.

Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli muistuttaa, että edelleen ovat voimassa suositukset vastuullisesta käyttäytymisestä oireisena, etäisyyksien pitämisestä, hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta, Koronavilkku-sovelluksen käyttämisestä ja rokotteen ottamisesta.

Rajoituksen väljenemisen myötä ehtoolliselle ilmoittautumisesta kirkossa luovutaan.

2021-04-30 14:46:00.0