Virkajärjestelyjä syksyllä diakoniassa ja kasvatustyössä

Diakoni Ansa Litendahl jää eläkkeelle syyskuun lopussa. Kirkkoneuvosto hyväksyi hänen irtisanoutumisensa virastaan eläkkeelle siirtymisen vuoksi.

Seurakunnan henkilöstöstrategiassa on tilannetta ennakoitu niin, että diakonian virka täytetään talon sisäisin virkajärjestelyin. Nuorisotyönohjaaja Heidi Syvänen saa valmiiksi diakonian virkaan tarvittavat opinnot syksyllä. Kirkkoneuvosto päätti siirtää hänet diakonian virkaan määräaikaisesti 1.10.2021-31.7.2022. Määräaika mahdollistaa järjestelyn toimivuuden varmistamisen sekä diakonia- että kasvatustyön kannalta. Toisena määräaikaisuuden perusteena on mahdollinen yhteistyön tiivistyminen naapuriseurakuntien kanssa.

Syväsen työstä jää kuitenkin edelleen 20 prosenttia kasvatustyön puolelle. Diakoniassa työvoiman määrä nousee 1,5:stä 1,8:aan, koska Litendahl tekee jo vajaata työviikkoa. Virkajärjestelyllä on lapsivaikutuksia, minkä vuoksi niistä on tehty lapsivaikutusten arviointi.

Diakoni Ansa Litendahl.

Nuorisotyönohjaaja Heidi Syvänen.