Koronapassi käyttöön muutamassa tilaisuudessa

Jouluaattona on kolme jumalanpalvelusta.

Viitasaaren seurakunta ottaa käyttöön koronapassin osassa tilaisuuksistaan. Kaikissa sisätiloissa pidettävissä yleisötilaisuuksissa, joissa ei vaadita koronapassia, on voimassa 50 henkilön kokoontumisrajoitus itsenäisyyspäivästä 6.12. alkaen kuukauden ajan. Koronapassi mahdollistaa useamman osallistumisen niihin tilaisuuksiin, missä passi on käytössä.

Koronapassi otetaan käyttöön kolmessa Kauneimmat joululaulut -tilaisuudessa: Sunnuntaina 12.12. klo 16 ja klo 18 seurakuntatalossa järjestettävissä tilaisuuksissa sekä sunnuntaina 19.12. Hiekan kappelissa klo 18 järjestettävässä Kauneimmissa joululauluissa. Muissa Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksissa passia ei kysytä, vaan voimassa on 50 henkilön osallistumisrajoitus.

Koronapassi tulee käyttöön myös eläkeikäisten joulujuhlassa keskiviikkona 15.12. seurakuntatalossa. Mahdollisista muista muutoksista pyrimme tiedottamaan mahdollisimman nopeasti.

Jumalanpalveluksissa koronapassia ei voida käyttää, koska kansallisen lainsäädännön pohjalta koronapassin käyttöönottaminen ei ole mahdollista uskonnonharjoittamista sisältävissä tilaisuuksissa. Jotta mahdollisimman moni voisi osallistua esimerkiksi suosittuihin jouluaaton lyhyisiin jumalanpalveluksiin 50 henkilön rajan ylittymättä, kappelissa pidetään jouluaattona kolme jumalanpalvelusta: klo 13, 14 ja 15.

Seurakunta pyrkii myös striimaamaan tilaisuuksia eli kuvaamaan niitä suorana lähetyksenä seurakunnan Facebook-kanavalla.

Kaikille tilaisuuksiin osallistuville suositellaan vahvasti kasvomaskin käyttöä. Huolehdithan hyvästä käsihygieniasta ja osallistut tilaisuuksiin vain terveenä.

Koronapassi yli 16-vuotiailta

Tilaisuuksissa, joissa on koronapassi käytössä, passi tarkistetaan kaikilta yli 16-vuotiailta. Passi voi olla näytettävissä mobiililaitteelta tai paperilta. Henkilö voi myös esittää tuoreen todistuksen negatiivisesta koronatestituloksesta.

Uutinen rajoitusten vaikutuksesta itsenäisyyspäivän juhlallisuuksiin

2021-12-04 19:08:21.0