Savivuoren ja Lummeniemen välille latu?

Savivuoren virkistysalueesta on tekeillä kehittämissuunnitelma. Maa-alue on seurakunnan, joka on tehnyt käyttöoikeudesta sopimuksen Viitasaaren kunnan kanssa vuonna 1993. Sopimus koskee Penttilän tilalla sijaitsevaa latuverkostoa ja lasten hiihtomaa-aluetta. Sopimus on päättynyt jo lähes kolme vuotta sitten ja nyt selvitetään muun muassa latuyhteyden rakentamista Lummeniemen leirikeskuksesta Savivuoren latuverkostoon.

Kirkkoneuvosto käsitteli asiaa kokouksessaan 9.6. Seurakunta ja kaupunki neuvottelevat käytölle 20 vuoden jatkosopimusta. Tähän asti seurakunta on antanut maa-alueen käyttöön ilmaiseksi, mutta neuvosto keskusteli siitä, että ilmaisia asioita ei oikein osata arvostaa. Seurakunta esittää vuosivuokraksi 3000 euroa.

Seurakunnan ja kaupungin välillä on ollut myös määräaikainen käyttösopimus maastopyöräradan käytöstä. Sopimus umpeutui viime syksynä. Tänä vuonna Savivuorella ei ole maastopyöräilykilpailuja. Sen sijaan kaupunki on tänä keväänä uudistanut ja pidentänyt 18-väyläistä frisbeegolf-rataa, mitä on myös käytetty runsaasti. Nämäkin sisällytetään sopimukseen kaupungin kanssa.

2016-06-15 15:12:10.0