Sini Parkkonen aloitti kesäkanttorina

Kesäkanttorina toimii tänä kesänä Sini Parkkonen. Hän aloitti työnsä Viitasaarella heti juhannukselta ja lopettaa elokuun alussa.
Parkkonen on kotoisin Pieksämäeltä, mutta hän on asunut myös Savonlinnassa, Kokkolassa, Kuopiossa ja Helsingissä. Tällä hetkellä hän asuu Helsingissä, jossa hän opiskelee Sibelius-Akatemiassa kirkkomusiikkia ja Helsingin yliopistossa musiikkitiedettä.
- Viime kesänä olin kesäkanttorina Pieksämäen seurakunnassa. Tänä keväänä olin Paavalin seurakunnan puolesta Diakonia-ammattikorkeakoulun opiskelijamessuissa kanttorina. Lisäksi olen tehnyt myös jonkin verran keikkoja Joroisten seurakuntaan, Sini Parkkonen kertoo.
- Entuudestaan en tunne Viitasaaren seutua. Mukava päästä tutustumaan Viitasaareen!
Musiikkimieltymyksiä udellessa hän toteaa, että eri elämänvaiheet tuovat hetkellisesti eri kappaleet pintaan.
- Tällä hetkellä pidän erityisesti Erkki-Sven Tüürin urkukappaleesta Spectrum I ja virrestä 323 Nyt kiitä, sielu, Herraa.

2016-06-28 08:27:35.0