Geenitutkimus laajenee, yleisötilaisuus 17.11.

Viitasaaren seurakunnan kirkkoherranvirastossa on tehty parin vuoden ajan hiki hatussa sukuselvityksiä lääketieteellisistä syistä. Sukututkimuspyyntöjä tuli todella paljon liittyen Meilahden sairaalan tutkimukseen perinnöllisestä rytmihäiriösairaudesta. Pyynnöt saatiin käsiteltyä loppuun joitakin viikkoja sitten, mutta nyt tutkimus on laajenemassa. Kirkkoherranvirastossa ei tästä ole tarkempia tietoja, joten emme voi vastata mihinkään yleisön kyselyihin. Sen sijaan välitämme tutkijan pyynnöstä kutsun kaikille avoimeen luentotilaisuuteen ”Viitasaaren geenivirhe ja äkkikuolemat”, joka pidetään Viitasaaren kaupungintalolla torstaina 17.11. klo 14.30-16.45.

Yleisöluennon kutsujina ovat Viitasaaren terveyskeskuksen johtava lääkäri Raija Toiviainen ja kardiologian erikoislääkäri Heikki Swan HUS Meilahden sairaalasta. Tilaisuuteen tulee ilmoittautua ennakkoon. Lue kutsu, jossa on myös ilmoittautumisosoite, tästä.

Lue laaja uutinen asiasta tästä ja uutinen urakan valmistumisesta tästä.

TS 25.10.2016

2016-10-25 12:15:12.0