Seurakuntalaisille keskustelutilaisuus seurakuntarakenneselvityksestä

Kinnulan, Pihtiputaan ja Viitasaaren seurakuntien yhteisen seurakuntarakenneselvityksen teko on edennyt seurakuntalaisten kuulemistilaisuuksiin, joita voidaan nimittää kuvaavasti keskustelutilaisuuksiksi. Viitasaarella tilaisuus on tiistaina 12. maaliskuuta. Pihtiputaalla vastaava tilaisuus on seuraavana iltana, keskiviikkona 13.3. ja Kinnulassa torstaina 14.3.

Viitasaarella itse tilaisuus alkaa tiistaina 12.3. klo 18 seurakuntatalon Isossa salissa, mutta pullakahvit odottavat klo 17.30 alkaen.

Tilaisuudessa selvityksen tekijä Antti Viita kertoo havainnoistaa ja ajatuksistaan, mitä hänellä on tässä vaiheessa selvitystä. Hän myös kertoo siitä, mitä selvityksen tässä vaiheessa voisi ajatella seurakuntien jatkon olevan.

Tilaisuudessa ovat mukana myös Saarijärven seurakunnan luottamushenkilöt Tuula Paajanen Karstulasta ja Tuula Karhila Kannonkoskelta sekä seurakuntapastori Mervi Sahinaho Pylkönmäen kappeliseurakunnasta. Sahinaho toimi aiemmin Viitasaarella kappalaisena. Paajasella, Karhilalla ja Sahinaholla on käytännön kokemusta seurakuntaselvityksestä, koska vuoden 2022 alussa Karstulan ja Kyyjärven seurakunnat liittyivät Saarijärven seurakuntaan. Saarijärven seurakunnassa ovat nyt Karstulan, Kyyjärven, Kannonkosken, Kivijärven ja Pylkönmäen kappaliseurakunnat.

Antti Viita kertoo videolla selvityksen tilanteesta (Youtube)

Aiempi uutinen seurakuntarakenneselvityksestä (tämä sivusto)

9.3.2024 juttua on päivitetty lisäämällä "vertaistukitieto" Saarijärven seurakunnasta saapuvista vierailijoista.

2024-03-01 15:14:00.0