Kirkko käytössä vielä kevään ennen remonttia

Viitasaaren kirkon remonttiaikatauluja on täsmennetty niin, että kirkko on käytettävissä ensi vuonna toukokuun loppuun asti. Näin esimerkiksi kirkkohäät onnistuvatkin vielä keväisissä merkeissä toukokuussa. Kesäkuun alusta lähtien kirkkoon ei oteta varauksia.

Tilanne on muuttunut sikäli, että aiemmin ennakoitiin kirkon olevan poissa käytöstä jo keväänkin.

- Remontin suunnittelu on käynnissä edelleen eikä remontista ja rahoituksista ole vielä varsinaisia päätöksiä. Kirkon käyttöön tulee varauksia kuitenkin hyvinkin pitkältä ajalta etukäteen ja sen vuoksi selkeä päivämäärä tarvitaan sille, mihin asti kirkkoon voidaan varauksia ottaa, toteaa kirkkoherra Antti Hiltunen.

Remontista on tulossa iso, mutta sitä luultavasti pilkotaan osiin. Lue aiemmat uutiset asiasta täältä ja täältä

2020-07-24 10:15:27.0