Kesäillan konsertissa kaunista klassista Ritakorven ja Sorrin esittäminä

Sellisti Juhana Ritakorpi ja viulisti Mikko Sorri saapuvat Viitasaarelle pitämään kesäillan konsertin ”Soittajain kesä” kirkossa tiistaina 28. kesäkuuta klo 18. Sorrin instrumenttina konsertissa on myös piano.

Bachin sävellyksistä konsertissa kuullaan soolosellosarja nro 1 G-duuri. Lisäksi kuullaan J. Haydnin duo viululle ja sellolle. Muina säveltäjäniminä ovat Boccherini, Schubert ja Saint-Saëns.

Juhana Ritakorpi on tehnyt työuransa pääosin orkesterimuusikkona. Hän on ollut vuodesta 2010 alkaen Oulu Sinfonian selloryhmän varaäänenjohtaja. Lappeenrannan kaupunginorkesterissa hän on ollut äänenjohtajana vuonna 2017 ja useasti Kymi Sinfoniettan vierailevana soolisellistinä. Ennen Oulun-kiinnitystään hän työskenteli useissa eri orkestereissa.

Mikko Sorri on työskennellyt vuodesta 2017 lähtien Oulu Sinfonian konserttimestarina. Hän myös opettaa Oulun ammattikorkeakoulussa. Vuosina 2009-2017 hän toimi Kemissä kaupunginorkesterin ja jousikvartetin konserttimestarina.

Viitasaaren konserttiin on vapaa pääsy. Ohjelman hinta on 10 euroa. Konsertin järjestää seurakunta.

Juhana Ritakorpi.

2022-06-23 12:07:28.0