Nina Åström konsertoi kirkossa 22.9.

Muusikko, lauluntekijä ja solisti Nina Åström konsertoi Viitasaaren kirkossa sunnuntaina 22. syyskuuta klo 18. Rauhaa ja rohkeutta –konsertin järjestävät evankelisluterilainen seurakunta, helluntaiseurakunta ja vapaaseura yhdessä. Konserttiin on vapaa pääsy.

Nina Åström on suosittu esiintyjä yli kirkkokuntarajojen. Hän on esiintynyt miljoonille kuulijoille kolmessakymmenessä maassa. Suomen euroviisuedustaja hän oli vuonna 2000 kappaleellaan A little bit. Nykyään hän tekee noin sata keikkaa vuodessa.

Åström on kultalevylaulaja ja hän on tehnyt yhteensä noin sata laulua. Hän kutsuu musiikkityyliään singer-songwrite-genreksi.

Koulutukseltaan Nina Åström on opettaja ja orientaatioltaan pedagogi. Åström on tullut uskoon 17-vuotiaana ja tehnyt evankeliointityötä 1980-luvulta alkaen.

- Koska Jumala on antanut minulle elämäni, luonut minut omaksi kuvakseen. Koska Jeesus on maksanut minusta kalleimman hinnan, lunastanut minut. Koska kolmiyhteinen Jumala on kaikkivaltias, muuttumaton, armollinen ja pyhä. Siksi haluan palvella Häntä, heijastaa Häntä, missä ikinä olenkin, Åström sanoo.

- Koen myös suurta vastuuta siitä että minulle ”on annettu mikrofoni”, että saan kommunikoida näitä elintärkeitä asioita.

- Opetuslapsi ei ole Herraansa suurempi; jos Herra Jeesus tuli antamaan henkensä ja palvelemaan,  minun tulee antaa elämäni, minun tehtäväni on palvella. Oli asemani ja statukseni ihmisten edessä mikä tahansa, ymmärrän että olen palvelija - tähän suuntaan haluan kasvaa, Nina Åström kertoo.

2019-09-04 13:03:00.0