Kappelin käyttökatkos jatkuu

Siunauskappelin käyttökatkos jatkuu, kunnes seurakunta on saanut rakennustutkimuksista tarkempaa tietoa. Hiekan hautausmaan kappeli on ollut poissa käytöstä tämän talvikauden, koska kappelin huono sisäilma aiheutti työntekijöille oireita.

Seurakunta on omana työnä avannut rakenteita. Rakenteet ovat sinällään kunnossa, mutta todennäköisesti jotain haihtuvaa orgaanista yhdistettä vapautuu sisäilmaan. Arkkitehti Sanna Kallantie WSP Finland Oy:stä on käynyt tutustumassa tilanteeseen. Seuraavaksi odotetaan tutkimustietoa kuntokarttajan ottamista materiaalinäytteistä.

1960-luvulla rakennetun kappelin rakenteissa on mahdollisesti asbestia sisältäviä rakennuslevyjä. Levyt ovat nyt suojassa, mutta mahdollinen purku- ja muutostyö vaatisi asbestin purkuun erikoistuneet tekijät.

Kirkkoneuvosto käsitteli asiaa kokouksessaan. Se päätti pitää kappelin suljettuna käytöltä toistaiseksi ja merkitsi tietoonsa talouspäällikön tilannekatsauksen.

Lue tarkemmin kirkkoneuvoston pöytäkirjastaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2024-04-24 15:48:00.0