Ennakkoäänestys alkoi vilkkaasti

Ennakkoon on käynyt Viitasaarella äänestämässä kolmena ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä yhteensä 535 äänestäjää. Luvussa ovat mukana kaikki ennakkoäänestyspaikat. Muualla kuin Viitasaarella äänioikeutettuja heistä on alle kymmenen.

Äänestysvilkkaus on seurakunnan äänioikeutettuihin verrattuna nyt kolmen päivän jälkeen vähän paremmassa lukemassa kuin neljä vuotta sitten, kun asiaa tarkastellaan prosenteissa. Nyt äänestämässä on käynyt 12,15 % ja neljä vuotta sitten oli käynyt 11,42 %. Prosenteissa ovat mukana kaikki Viitasaarella äänestäneet, vaikka heidän äänensä menisikin muualle.

Ennakkoäänestyksen viimeinen päivä on lauantaina 10. marraskuuta. Varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 18. marraskuuta, jolloin äänestyspaikkana on kirkko.

Perjantaina 9.11. voi äänestää klo 9-18 seurakuntatalolla ja klo 12-18 S-marketilla.

Lauantaina 10.11. voi äänestää klo 9-18 seurakuntatalolla ja klo 9-13 Wiitakeskuksessa.

Lisää vaaleista seurakunnan vaalisivuilla.

2018-11-08 19:58:00.0